Warm welkom bij Nieuweschoot; wederzijdse waardering en aandacht.

20 februari 2024 22:30

Bestuur v.v. Nieuweschoot

Hoe belangrijk het is om je onderdeel te voelen van een team wordt duidelijk als we Mathijs Hoeneveld op het trainingsveld spreken. Aanleiding voor de ontmoeting is een last-minute geïnitieerde “fotoshoot” door aanvoerder, teamgenoot en nestor van de A-selectie Marco Idzenga. “Dat iemand naar je omkijkt als het wat minder met je gaat. Of gewoon vraagt hoe het met je gaat. Dat is fijn en belangrijk”. Mathijs Hoeneveld mistte dat gevoel toen hij lange tijd kwakkelde met blessures aan zijn knie. “Zo ineens stond ik naast het veld. Voetballen kon echt niet meer. Het team ging gewoon door, maar ik leek ineens geen onderdeel van het team. Een kort telefoontje, desnoods een WhatsApp-bericht had mij goed gedaan.” Stoppen met voetballen speelde kort door het hoofd van Mathijs.

Voetbalplezier hervonden in het wit-rood
Toen Eric Hoeneveld Mathijs benaderde om te kijken of hij bij v.v. Nieuweschoot zijn voetbalplezier weer terug wilde vinden, was “stoppen” snel uit zijn systeem. “De hoofdtrainer en mijn teamgenoten hebben mij alle tijd gegeven om te herstellen en terug te komen. Ze zijn voorzichtig met mij geweest, zodat ik uiteindelijk weer minuten kon gaan spelen”. Mathijs was het voetballen niet verleerd en maakt nu vast onderdeel uit van de A-selectie. “We hebben een mooi team. Met een aantal oudgedienden en veel jonge jongens. Dat is een mooie mix en we zien wekelijks dat we constanter presteren.”

Nieuw hoofdstuk voor Nieuweschoot 1 op zaterdag
Komend seizoen maakt de A-selectie de stap naar het zaterdagvoetbal. “Ik ben zelf heel nieuwsgierig naar deze stap. Wie worden onze tegenstanders en welk niveau treffen we bij de tegenstanders?”. Mathijs heeft zijn overstap naar v.v. Nieuweschoot en daarmee rentree in het voetbal als positief ervaren. “Ik ben echt onderdeel geworden van de Nieuweschoot-familie. Voetbal samen met vrienden en kameraden en ik merk dat ik gewaardeerd word binnen de vereniging en het team. Dat voelt goed”.

Op zoek naar waardering en avontuur
Ben jij voor volgend seizoen ook op zoek naar een plek waar jij je gewaardeerd voelt? En wil je meeschrijven aan een nieuwe voetbalhoofdstuk van de A-selectie van v.v. Nieuweschoot op zaterdag? Meld je dan aan via [email protected].

En kom gerust eens meetrainen? Wij leggen alvast een extra bal voor je klaar. Tot snel!

Bron: v.v. Nieuweschoot

A-selectie Aandacht Binden Eerste elftal Lid worden! Samen Vereniging Waardering Zaterdag