Trainen bij een ander club?

De Jeugdopleiding van v.v. Nieuweschoot stimuleert spelers om stappen te maken die goed zijn voor hun voetbalontwikkeling. En zeker indien dit verenigingen (vooral B.V.O.’s) zijn waar spelers er sportief daadwerkelijk op vooruit gaan. Er wordt door ons meegewerkt, maar niet eerder nadat er een gesprek met het Hoofd Jeugdopleidingen heeft plaatsgevonden. Als een speler er sportief op vooruit gaat zijn wij als v.v. Nieuweschoot trots dat de Jeugdopleiding hier een bijdrage aan heeft geleverd.

Regels ten aanzien van trainen bij een andere vereniging
Wij zijn minder blij als een jeugdspeler naar een vereniging gaat waar hij sportief gezien er niet op vooruit gaat, omdat de investering (goede trainingsfaciliteiten, goede opgeleide trainers, etc.) niet tot het beoogde resultaat heeft geleid. Als jeugdspelers van de v.v. Nieuweschoot mee willen trainen bij een andere club dan hanteert v.v. Nieuweschoot hiervoor een aantal regels:

• De trainer van je team/ elftal dient te worden geïnformeerd.
  • Een gesprek met het Hoofd Jeugdopleiding heeft plaats gevonden.
  • Je dient schriftelijk toestemming te hebben van de Jeugdvoorzitter of het Hoofd Jeugdopleiding om mee te trainen c.q. wedstrijd spelen.
  • Eventuele stages kunnen pas ingaan nadat de competitie is geëindigd.

Mocht het zo zijn dat je hebt mee getraind bij een ander club zonder toestemming dan worden passende maatregelen genomen.