Phoebe en Lieke | Pupillen van de week

20 november 2022 21:00

Brrrrr-respect voor de jonge dames die afgelopen thuiswedstrijd de aftrap verzorgden. Phoebe en Lieke zijn twee "energieke meiden" en daar veranderd een temperatuur rond het vriespunt niets in. Sterker nog. Hun energie sloeg over naar onze zondag 1 en leidde zelfs tot de tweede overwinning van het seizoen. Met 2-1 was het vlaggenschip té sterk voor v.v. Oldeboorn.

Gezellig team
Phoebe voetbalt al sinds haar vierde. Als één van de eerste Druktemakertjes stond ze al vroeg op het Sportpark de Greiden. Aangemoedigd door haar ouders en opa bleek voetbal een heerlijke uitlaatklep. "Onze JO10 is een gezellig team". "Dat vindt ik ook", vult Lieke aan. "Phoebe is het liefst middenvelder, dan is ze overal en helpt alle medespelers".

Bezige bijtjes
De dames hebben naast voetballen een drukke agenda. Daar waar Phoebe veel lol beleefd aan dansen, zingen, knutselen, kan Lieke haar creativiteit ook kwijt tijdens het knutselen, maar tekent ook graag. "Schrijf ook maar op dat ik  trouwens ook nog op kickboksen zit?", vult Lieke aan.

Vaardige voetballer
Phoebe is gek bovendien een enorme fan van SC Heerenveen. "Samen met papa ga ik graag naar het Abe Lenstrastadion". Ze houdt vooral van Thom Haye, een drijvende motor en hele vaardige voetballer op het middenveld. Lieke merkt dat ook zij steeds vaardiger wordt met de bal, ik krijg alles steeds beter onder de knie en dat maakt mij trots".

Mooi toekomst
V.v. Nieuweschoot wenst Phoebe en Lieke een prachtig voetbalavontuur bij onze vereniging en is verrukt dat de aftrap van deze Pupillen van de week een energieke voorbode was voor de tweede competitiewinst van onze zondag 1.
Bron: v.v. Nieuweschoot

Jeugdopleiding Overwinning Pupil van de week Vlaggenschip