Marco Idzenga: "We glijden het jaar uit".

6 december 2021 10:15

v.v. Nieuweschoot

Beste Nieuweschoters,

Afgelopen zondag leek het zowaar op een volwaardige voetbaldag. En ik realiseer me dat dit alleen voor mij gold. ’s Ochtends was ik namelijk samen met Jenno Kootstra, Hinne-Jan Kootstra en Thomas Idzenga in de weer om een kleine 30 Druktemakertjes een mooie activiteit te bezorgen tijdens de Pietentraining in de sporthal van KV Heerenveen. En nog géén 90 minuten later stond ik met de A-/ B-selectie op veld 2… te trainen. Op het eerste veld was net de wedstrijd van het derde afgelopen. Maar aan alles voel je dat de sjeu er wat af is. En door de geldende Corona-regels lijkt het alsof we een beetje anoniem de decembermaand inglijden en voor je het weet is het jaar om. En daar baal ik van.

Niet meer vanzelfsprekend
Ik merk dat dit mij wat doet. Het liefst zie en spreek ik jullie fysiek op het sportcomplex, sta ik samen met jullie stil bij ons 75-jarig bestaan en wil ik, net als jullie, trainen, spelen en plezier maken met mijn voetbalvrienden. Maar… dat is niet vanzelfsprekend meer. Zo is er voor de 35+ en 45+ momenteel niks meer te doen. Ik vraag me af hoelang we nog in deze onwerkelijke situatie blijven zitten.

Gezellig in de kantine
Aanstaande vrijdag wilden we als bestuur gezellig samenkomen in de kantine. En dan jullie meenemen in alle mooie ontwikkelingen, resultaten, maar ook de zorgen die we soms hebben. Want soms lijkt het wel alsof we wat handjes tekort hebben voor alles wat we willen. Niet erg natuurlijk, maar juist bij dat laatste heb ik recent weer gezien dat als we die zorg delen, dan komt er een oplossing. Want wat hebben we kunnen genieten van alle gave activiteiten rondom Sinterklaas. Dan kan zo’n pakjesruim wel dichtzitten… de kinderen/ vrijwilligers bij Nieuweschoot hebben daar weinig van meegekregen.

Verduurzaming in volle gang
Daarnaast had ik jullie willen mededelen dat de verduurzaming van ons Sportcomplex De Greiden in volle gang is. We hadden al zonneboilers, 6 volledige elftallen met zonnepanelen en nu ook akkoord voor het plaatsen van nieuwe veldverlichting op het trainingsveld. En naast het feit dat we het gehele trainingsveld hiermee kunnen verlichten, is de gehele installatie voorzien van LED. We investeren nu zelf om in de nabije toekomst naar nul op de meter te gaan. Deze week bespreekt de gemeenteraad van Heerenveen de staat van de sportaccommodaties in Heerenveen. Als ze zien waar we in 2016 stonden en nu staan, dan ga ik ervan uit dat we heel goed scoren.

Belangrijke zaken
Ik merk dat ik nog wel een paar pagina’s aan tekst kan produceren om alles wat ik belangrijk vind met jullie te delen. Bijvoorbeeld over de staf van de A-/ B-selectie, over onze hoofdsponsor, over de wens om de kantine nog meer smoel te geven, over het jubileumfeest in juni 2022 of het mixtoernooi voor dames/ senioren/ vrijwilligers in de zaal en meer. Maar ik merk dat ik dat toch wil bewaren voor het moment dat ik jullie weer zie.

Ik wil jullie weer zien
Wanneer dat precies zal zijn, dat wordt ná 19 december 2021 vast duidelijker. Tot die tijd moeten we er met elkaar (tot uiterlijk 17.00 uur) met elkaar het beste van maken. En toch wil ik jullie wel weer eens in de ogen kijken… dan maar digitaal!

Uitnodiging voor 30 december 2021
Samen met mijn bestuursleden organiseren we weer een gezellige digitale avond. En dat doen we tussen kerst en oud/ nieuw. Donderdag 30 december 2021 zijn jullie uitgenodigd voor het digitale “Nieuweschoot-Crazy-75-Event”. Tussen 20.00 en 23.00 uur maken we er samen een gezellige digitale boel van. Vooraf krijgen alle deelnemers een Crazy-75-kit thuis afgeleverd. De uitnodiging volgt z.s.m. via de digitale kanalen én de verschillende team-apps.

Blijf gezond en pas goed op elkaar! We zien elkaar op de 30e december 2021!
Namens het bestuur van v.v. Nieuweschoot

Marco Idzenga
Voorzitter v.v. Nieuweschoot