Tonego VR1 - Nieuweschoot VR1

8315AM
LUTTELGEEST
tel. 0527-202781

Zaterdag 29 oktober mocht vvnieuweschoot vr1 op bezoek bij svTonego vr1.
Een mooie herfstdag, 20 graden, half bewolkt, een brandend zonnetje en een hobbelig veld met lang gras lag op ons te wachten!
De Tosticlub was al vroeg aanwezig op het thuishonk in Heerenveen om eerst te helpen bij onze kleine #Druktemakertjes, waarna er zelf voorbereid kon worden met Tosti’s!
Eenmaal compleet, stond coach Henk al klaar met het plan van aanpak ‘de voorbeschouwing’ en konden we op weg naar Luttelgeest.
Na het warmlopen, viel gelijk op hoe droog en benauwd de lucht was, en er totaal geen wind stond, dat wordt pittig! Er viel nog een kreet met ‘hun wellicht loopvermogen, wij de brains’ dit kunnen wij! Mooi hoe ieder de wedstrijd beleefd. We gaan er volgas tegen aan, want hier kan iets te halen zijn!
En zo ging de 1e helft van start! Wat geschoven achterin waarbij Anja, Nicole en Hilda weer paraat stonden en dit keer Sanne als voorstopper, of meer een vooruitdrukker werd! Wat zeer goed uitpakte!
Even aftasten en hup gaan. In de 7e minuut had Sylvia een super schot (hij werd al bijna geteld)maar bleek net van de doellijn gehaald. Jammer!
De druk vanuit het midden met Sylvia, Jessica en Syta werd opgevoerd. En zo hielden we grip op het spel. Misschien kwam dit door de 3x nummer 11 op het veld🤔 die ook nog alle 3 bij elkaar liepen..
Vanuit de dugout hoorden we #coachHenk en #coachMenno (die als buurman&buurman) in dezelfde houding het spel observeerden en spraken in termen als ‘zie je dat ze druk zet?’ Ja eens! ‘Dat was een goede keus!’ Ja eens!
Jessica die ondertussen een mooie vrije trap nam en net niet in de goal vloog. Hoorde we al ‘dat is jammer, maar goed geschoten!’ Ja eens!
Of ‘ja!! nu bewegen zonder bal’ en ‘dat was een mooie redding van Rianne’ waar ze het uiteraard weer ‘eens’ over waren 😉
Dan waren de vaste kreten als ‘voor de stuit en jij bent beter’ nog niet eens voorbij gekomen.
Daphne die vanaf de bank #vastevlaggerRob complimenteerde met ‘goed gezien Rob!’ als er zich weer een buitenspelletje voor deed, en de vlag getrokken werd!
Keepster Rianne had nog een paar prachtige reddingen! En hield de 0!
Nora, Danique en Emma werden voorin, om en om weggestuurd met een lange bal, of mooie actie vooraf. Maar de beloning bleef uit.
Even wat wissels, waarbij Daphne, Jente en Kim erin kwamen. Jente had gelijk al mooie loopacties en passes!
De zon die steeds harder ging schijnen maakte ook dorstig en ieder was blij dat de scheids (die het prima deed) floot, 0-0 ruststand.
2e helft ging van start, zoals de eerste eindigde qua posities. We waren gewaarschuwd om deze druk vast te houden, maar na een paar minuten met die felle zon recht in het gezicht had Tonego, 2 knullige schoten en stonden we ineens 2-0 achter. Dat ging even ergens mis..
Kop omhoog en door! Wij kunnen hier zeker iets tegen doen!
Rustig kijken, rondtikken, terugspeel balletje op de keepster, lange bal naar linkshalf. Waar Kim nog net met het bovenkantje teen de bal naar voor schoot en Emma daarmee aan de haal kon. Prachtig schot BAM 2-1!
Wederom wat wissels aan onze kant, om de druk te behouden.
Tonego brak nog een paar keer uit, maar Rianne was niet meer te passeren. Oa; Nora, Jente, Sanne, Jessica en Emma hadden nog wel schoten op goal maar het mocht niet baten. Balen, want deze wedstrijd begon goed, en gelijkspel had hier verdienstelijk geweest.
#Rob bedankt voor het vlaggen!
#support van Ilse en Eva top!
#anouk tof dat je er was!
#meegereisde ouders bedankt weer!
Meiden goed gedaan! Op naar volgende week! Lekker weer eens thuis om 14.00 tegen de dames van QVC.