Oeverzwaluwen JO14-1 - Nieuweschoot JO14-1

Ds L Tinholtstraat 5
8723CW
KOUDUM

Een zwaar bevochten overwinning vandaag voor de JO14-1 van VV Nieuweschoot vandaag in het "koude" Koudum tegen de Oeverzwaluwen JO14-1. Om 7.45 uur vanmorgen konden we vertrekken met een selectie van 13 spelers (Tjardo en Brian waren afwezig vandaag) voor de autorit van bijna 45 minuten naar Koudum toe. Op een moeilijk bespeelbaar veld (sommige plekken nog bevroren) konden we de wedstrijd om 9.00 uur beginnen, meteen werd duidelijk dat het een zware wedstrijd zou worden door onder andere het veld, maar ook door het niet goed voetballen van onze kant, ook bleek tijdens de wedstrijd dat er meerdere spelers van onze kant pijntjes hadden en we hierdoor geen fitte selectie bleken te hebben. Tijdens het verloop van de wedstrijd moest er vaak veranderd worden kwa posities en vaak komt dit de wedstrijd niet tegoeden. Na een aantal kansen over en weer kwamen we toch lekker in de 4e minuut op de 0-1 door een doelpunt van Dennes. Op dat moment denk je lekker en nu door, maar dat bleek niet helemaal het geval te zijn. Grote kansen van onze kant gingen er niet in waardoor je het jezelf alleen maar moeilijker maakt. Onze tegenstander kregen te vaak via het midden mogelijkheden om door te breken, gelukkig werd dit elke keer tijdig omgelost door de verdediging en of keeper. Na ruim 35 minuten was het tijd voor de rust welke voor ons geen minuut te vroeg kwam. Spelbespreking gedaan in de rust waarin werd aangegeven dat het spel niet goed was maar dat er redenen voor waren en we proberen gingen de overwinning uit het vuur te slepen. Tweede helft was het veld beter bespeelbaar en voetbalde en vooral vochten de jongelui voor elke meter, in de 7e minuut van de 2e helft was het ditmaal Jens die door de benen van de keeper de 0-2 binnenrolde en hadden we iets meer lucht. Zeer grote kansen werden er door onze aanvallers nog gemist wat jammer was en je daardoor nog niet zeker was van de 3 punten. In de 11e minuut was het toch Oeverzwaluwen welke de wedstrijd weer spannend maakte door de 1-2 binnen te schieten. Wat volgde waren nog ruim 25 minuten billenknijpen om de overwinning veilig te stellen. Gelukkig voor ons gingen de kansen van de Oeverzwaluwen of ruim naast, of onze keeper Thomas redde knap of de verdediging sprong op tijd in. Vervolgens waren het gebalde vuisten en high fives welke de revue passeerde na het laatste fluitsignaal. Resultaat 2 overwinningen uit 2 wedstrijden dus een uitstekend begin van de competitie voor de toppers van VV Nieuweschoot JO14-1. Volgende week zaterdag staat de wedstrijd thuis tegen Vidosa op het programma.