Nieuweschoot JO14-1 - Steenwijkerwold JO14-1JM

Zwaluwen Jeugd Beker O14 poulefase Groep 3 18

22 september 2021 18:45

Anoniem

Beker avontuur VV Nieuweschoot jo14-1 gaat verder.

Woensdagavond 22 september stond de 3e bekerwedstrijd op het programma voor de toppers van VV Nieuweschoot JO14-1, de tegenstander was ditmaal Steenwijkerwold jo14-1. Op voorhand was bekend dat wanneer we verder wilde in de bekercompetitie er een grote uitslag nodig was om DWP Jo14-1 op doelsaldo voorbij te streven. Om 17.45 uur verzamelden de spelers en de coach zich op ons eigen sportpark, voorafgaand aan de wedstrijd moesten er nog even spelers foto's en een teamfoto gemaakt worden. Tijdens de voorbespreking werd er nogmaals duidelijk gemaakt dat we een grote uitslag nodig waren om door te gaan en dat dit op voorhand een moeilijk karwei zou gaan worden, dit doordat de tegenstander een nipte nederlaag had geleden tegen onze enige overgebleven concurrent DWP. Nadat de opstelling werd doorgesproken kon de warming-up beginnen, ondertussen waren de tegenstanders ook gearriveerd en de scheidsrechter was ook precent. Ivm de kans dat het aan het eind van de wedstrijd misschien te donker was om door te voetballen werd er besloten iets over half 7 te beginnen met de wedstrijd. Voor een grote schare supporters werd er begonnen met de wedstrijd. Het begin van de wedstrijd was wat aftasten van elkaar en stonden beide teams goed gepositioneerd op het veld. In de 5e minuut was het dan toch Dennis welke de score opende, vrijwel direct daarna gevolgd door de 2-0. Dit was voor ons het sein om dan toch te kijken of de op voorhand bijna onwaarschijnlijke grote uitslag neergezet kon worden. Het duurde tot de 25ste minuut voordat er weer wat te juichen viel, het was wederom Dennis die de 3-0 wist te maken. Alles was nog steeds mogelijk van onze kant. Tussen de 30ste en 35ste minuut waren het opeenvolgend Dennis (4-0), Jens (5-0) en Lean 6-0) welke ervoor zorgden dat de ruststand 6-0 op het bord stond. Gedurende de rust werd er door de coach gehamerd op het feit dat we er nog niet waren en moesten blijven voetballen en elkaar helpen en coachen. Na wat wijzigingen in het elftal kon de 2de helft beginnen. Het eerste deel van de 2de helft was rommelig van beide kanten en op een paar kleine kansen na was er weinig noemenswaardig te bewonderen op de strijd en het willen vechten voor elkaar na (is ook heel belangrijk en onderdeel van het spel). Na 10 minuten in de 2de helft was het wederom Dennis welke het netje deed rollen en was de stand 7-0, ondanks deze stand waren we nog niet zeker van de volgende ronde in de bekercompetitie. Uiteindelijk scoorde in de laatste 5 minuten van de wedstrijd Milan (8-0) en Brian (9-0) en hierdoor was de volgende ronde een feit. Met een doelsaldo van 21 voor en 1 tegen hielden we DWP Jo14-1 achter ons op doelsaldo. Een topresultaat en een topprestatie van Thomas, Damian, Demi, Thimo, Brian, Lean, Jesse, Jelke, Ferdau, Dennis, Jens, Anika, Eline, Salem en Milan. Trots op het hele team en heel veel dank gaat ook uit naar de supporters die elke wedstrijd langs de lijn staan om hun zoon/dochter of broertje/zusje aan te moedigen. Aanstaande zaterdag gaan we van start met de competitie en de tegenstander is dan wederom Steenwijkerwold jo14-1.