v.v. Nieuweschoot JO10 door als JO11

16 januari 2019 17:15

v.v. Nieuweschoot

Door de continue toestroom van nieuwe jeugdleden binnen de Jeugdopleiding van v.v. Nieuweschoot is het aantal leden binnen de JO10-categorie hard gegroeid. Deze toename heeft ertoe geleid dat voor de tweede seizoenshelft een aanpassing gewenst was om te voorkomen dat spelplezier, voldoende wedstrijdminuten en jeugdontwikkeling in het geding kwamen.

JO10 door als JO11
In samenspraak met de trainers, coaches, teamleiders en de contactpersoon JO10 is besloten om de JO10 tijdens de tweede seizoenshelft als JO11 door te laten spelen. Hierdoor wordt tijdens wedstrijden niet langer 6 tegen 6 gespeeld, maar 8 tegen 8. Bovendien maken de spelers direct de stap van “kwart veld” naar “half veld”. Wat maakt dat de natuurlijke aansluiting op de JO12 dichterbij is. De komende twee weken past de websitecommissie de teampagina's JO10 en JO11 op de website aan. Zodat een ieder de ontwikkeling rondom dit team kan blijven volgen.

Groei jeugdleden stemt tevreden
De Jeugdopleiding van v.v. Nieuweschoot is blij met deze ontwikkeling. Want naast deze fantastische groei bij de JO10/JO11 gaat v.v. Nieuweschoot zich in de nieuwe voorjaarsreeksen (onderlinge competitie in gemeente Heerenveen) melden met tenminste 2 JO7-teams en hoogstwaarschijnlijk 3.

Meetrainen/ lid worden?
Nieuwsgierig naar de ontwikkelingen binnen onze vereniging? Of wilt u uw zoon/ dochter mee laten trainen binnen de Jeugdopleiding van v.v. Nieuweschoot? Maak uw nieuwsgierigheid en interesse kenbaar via  [email protected] of neem contact op met de coördinator van de Jeugdopleiding van v.v. Nieuweschoot (Jenno Kootstra | 06 – 150 33 294).

Groei JO10 JO11 Jeugdopleiding Ontwikkeling Speelminuten Spelplezier