Heerenveense Boys VR3 - Nieuweschoot VR1

Rottumerweg 1
8445PA
HEERENVEEN

De eerste (beker) wedstrijd van het seizoen, en gelijk een derby!
Deze dag werd traditie getrouw gestart met een drankje en een berg tosti’s! Eenmaal compleet, hebben we met Coach Henk het plan van aanpak doorgenomen! #Topper!
Waarna we gezamenlijk op het fietsje naar de Boys reden!
Omkleden en aan de vernieuwde warming-up begonnen! We merkten gelijk al dat het een zware middag zou worden, de zon scheen en de temperatuur steeg flink door!
Even een momentje van rust in de kleedkamer voordat we echt begonnen! De keepster Rianne, een schouderklop gegeven en we konden van start!
Waarbij we een nieuwe aanpak tegemoet gingen, begon deze wedstrijd in de 4-4-2 opstelling.
Aardig wat publiek aan de zijlijn, waaronder de coaches van ons 1e zondag elftal, wat heren van ons 2e zondag elftal en onze eigen trouwe aanhang! (Familie, vrienden, en onze eigen teamgenootjes die wat langer uit de running liggen, Eva en Anouk)
Naast Coach Henk, was Coach Menno en Vlagger Rob ook van de partij!
Na de aftrap was het voor beide clubs even aftasten, waar wij wel gelijk de druk op voor wilde leggen. Echte kansen kregen de Boys in het begin niet. Beide begonnen met wat slordige ballen, wat weer leidde tot onnodige ingooien of er werd teveel over 1 kant gespeeld. Vanaf de lijn hoorde we onze Coaches aanwijzigingen geven, waardoor er ook mini rust momentjes waren en we vooral breed moesten blijven staan en druk houden!
Daar probeerde we ondanks de hitte snel wat grip op te krijgen, en dat lukte!
Er werd meer rond getikt, en soms een lange bal op voor, waardoor Jente en Sanne door konden lopen. Het middenveld met Jessica, Emma, Silvia en Kim konden mooi aansluiten.
Als de Boys dan toch uitbraken dan stond Rianne klaar, en heeft mooie ballen gepakt!
Bij ons kwam de 0-1 er ook aan, Kim gooide vooraan in op Sanne, die draaide open en vond Emma die de bal afdrukte! Hoppa!
Net voor de korte drinkpauze!
Koppies bij elkaar, Henk gaf wat tips mee en wisselde snel.
Onze verdediging met Nicole, Hilda, Anja en Ilse bleef ongewijzigd. #WatEenToppers!
Die hebben flink de tegenstanders uitgespeeld en de ballen weggewerkt!
Op het middenveld kwam Danique links half erbij, haar eerste wedstrijd, maar wat was iedereen onder de indruk! #NieuwTalentSuperGedaan!
De nieuwe spitzen waren ook bezig, Chantal gaf een bal op Daphne, die schitterend in de linker hoek raak schoot! 0-2! Rust!
Met een kan lauw water in de kleedkamer even bijkomen.
Nieuwe wijzigingen, ons voordeel dat vele van ons op meer posities kunnen spelen, om de voorsprong vast te houden.
Waarbij de 2e helft startte, hadden we beide last van de hitte. Wij bleven fanatiek doorgaan, maar opnieuw werd het wat rommelig. Waarbij de Boys een kans kregen om de 2-1 te maken en onze rechtsachter uitviel en we wederom moesten wisselen.
Niet helemaal volgens het plan van aanpak, maar we hielden ons staande tot aan de laatste minuten…het was al tijd om af te fluiten en daar zat de blessure tijd al in, maar dat gebeurde niet..De scheids had blijkbaar zijn eigen plan van aanpak, waar ieder onder leed, de minuten tikte door en door..tot de 2-2 viel, en het fluitsignaal gelijk klonk.
Vol verbazing en verwondering stapte we van het veld. Het is wat het is, maar voor ons voelde het als winst.
Een grote pluim naar onze (nieuwe) dames, wat hebben we gebikkeld! Dit was een leerzame wedstrijd waarin we aardig wat nieuwe technieken konden oefenen! Konden wisselen van posities en vol energie weer uitkijken naar de trainingen komende week! #OnsKrijgenZeNietStuk!
Er borrelen vast weer veel ideeën in de koppies van Henk en Menno, om ons op te maken voor de 2e bekerwedstrijd!
Woensdagavond 14 september om 19.00 op ons eigen sportpark de