VNieuweschootVr1 vs RKO Vr1

ST RKO/SSA Creil-Bant VR1

7 mei 2022 14:00

E.V. Maris

Zaterdag 7 mei op het programma, de wedstrijd VVNieuweschootVr1 vs RKO Vr1.
Het was goed voetbal weer, tikkeltje bewolkt met afwisselend felle zon, dat maakte dat er soms een heerlijk windje stond en soms bloedheet en benauwd was.
De wedstrijd stond onder leiding van Erwin, Menno,Danny,Teun,Jappie,Henk en Rob.
We noemen jullie allemaal want ook jullie mannen bedankt voor het coachen, trainen, vlaggen en fluiten! Zonder jullie geen wedstrijd!
Het begin was even aftasten, maar Nieuweschoot legde de druk erop en in de eerste minuten werd het gelijk spannend. We liepen dwars door de tegenstander heen naar voren, alleen we vergaten te scoren.
RKO was even beduusd en herpakte zich.
Er ontstonden wat meer lange ballen, meer inworpen, met hier en daar een uitbraak. De grootste kansen waren wel voor ons.
De verdediging stond als een huis, en bijna alles werd onderschept. En als er dan toch 1 speelster doorbrak dan stond Rianne klaar om de bal klemvast te hebben. Top gespeeld Rianne.
Een extra drinkpauze werd ingelast want het was drogenbekkenweer!
Gelijk het moment om wat wissels door te voeren en door!
Dat bracht oa Sanne, Daphne, Linda, Jessica, Emma en Kim tot wat scoringskansen en sommige zagen we er al bijna ingaan. Eerlijk is eerlijk hun keepster stond ook goed te keepen, dus met 0-0 de rust in.
Het spel was gelijkwaardig, daar waar wij de eerste helft vaker op hun veld speelde was dat na de rust wat gekanteld.
En zette zij druk op ons. Maar de toppers in onze verdediging, Nicole, Ilse, Hilda en Anja (die echt heeft gebuffeld) maakte het RKO lastig. We bleven doorgaan want opgeven is geen optie!
Ook onze dames op het middenveld met oa Chantal, Jessica, Emma, Irene, en Sanne, bleven de druk op voor houden, en als er een uitbraak mogelijk was, dan stonden Rachelle, Daphne en Linda weer klaar om een kans te creëeren. Maar steeds liepen we tegen de keepster op.
Extra geluk voor ons, dat Silvia de 2e helft nog kwam spelen! En ze stond gelijk te knallen op het midden, niets is haar te gek, even rechts half, dan helpen op links half, ingooien een mooie pass geven, je bent een topper!
Het was voor beide teams mogelijk om te scoren, maar dit is niet gebeurd. Gelijkspel met een 0-0 stand, en een fijne wedstrijd om te spelen. Toch een puntje erbij!
En iedereen bedankt voor jullie inzet, want dat zagen we bij iedereen van VVnieuweschootVR1!
Supporters bedankt voor het kijken en extra voor de vaste kijkers Eva en Jannie niet te vergeten.
Volgende wedstrijd is woensdag avond as. 19.00 op de Greiden tegen de combiclub Wolvega.