NIEUWESCHOOT VR1 - SC JOURE VR1

SC Joure VR1

Daphne Boonstra (afstandschot)
Chantal Scudder (intikker)
Sanne de Boer (afstandschot)

28 mei 2022 14:00

E.V. Maris

Sportpark De Greiden
Ds Kingweg 3
8446KZ
HEERENVEEN

Zaterdag 28 mei, het seizoen loopt op zijn einde en vandaag de laatste thuiswedstrijd tegen SC Joure.
De voorbereiding bestond uit een goede bodem leggen, daarom was de tosticlub al vroeg aanwezig!
De wedstrijd stond onder leiding van Erwin, Menno, Henk en Teun die zich (#manythanks) weer beschikbaar had gesteld als vlagger.
De opstelling vandaag was iets anders dan normaal, zo zouden we meer druk op voor kunnen leggen. Door een paar afwezige dames, moest er ook wat geschoven worden op posities. Wel een mooie kans om dit eens te testen.
Het begin liep alleen wat anders dan verwacht. Doordat onze verdediging 1 op 1 speelde, en er al snel vanaf het midden 1 dame van Joure doorbrak stonden we al snel 0-1, 0-2 en 0-3 achter.
We gaven niet op, en er ontstonden wel wat kleine doorbraken van ons, maar met de opkomende wind die wij 1e helft ook in ons nadeel hadden lukte het nog niet.
Joure had ook wat versterking uit onverwachte hoek mee, en zo was de 0-4 niet te voorkomen. Balen, en door!
Daphne kwam (rechtsvoor) in het veld, en werd vanaf het midden aangespeeld. Gelukkig kon ze met een mooi schot de 1-4 maken!
Rust.
Daar werd ingegrepen, een paar wissels, formatie terug naar het oude systeem.
Er werd al opgemerkt dat niet ieder haar dag had qua spel, vaak met onnodig balverlies als gevolg.
Maar we bleven toch doorgaan!
Hilda, Anja en Ilse kregen hulp achterin, zodat er niet meer 1 tegen 1 gespeeld hoefde te worden.
Even wat rust krijgen. En nu wind mee!
Al vlot kregen we een corner, die net voor de goal terecht kwam. Met een tikje kon Chantal de bal over de lijn werken, 2-4.
Joure brak ook nog eenmaal door, waarop de 2-5 volgde.
Maar gelukkig greep Sanne nog een keer in, die met een kneiterhard schot, de bal raak schoot. Keepster kansloos. 3-5.
De strijd ging door, en wij voerde de druk op.
Helaas werd Emma op het middenveld aangetikt, voordeel gegeven. De weg naar voren lag vrij voor haar, alleen werd ze onnodig onderuit gemaaid, en kon niet verder.
De scheid greep in en maande de dame van Joure naar de kant. Dit werd even een ‘dingetje’’. Joure was het er eerst niet mee eens en dreigde dan allemaal van het veld te gaan.
Waar wij even onze rust pakte, lieten we hun maar even nadenken. Deze actie kon echt niet, en iedere scheids zou dit afkeuren.
Toch werd er besloten door te spelen. De sfeer op het veld werd iets grimmiger bij sommige meiden. Maar daar stonden we boven. Een gelijkspel probeerde we nog af te dingen, tevergeefs.
Helaas verloren, maar wel een wedstrijd die ons ook positieve, leer en verbeter punten heeft gebracht voor de systeem formatie en de juiste dame op de juiste plek houden, voor komend seizoen!
Volgende week 4 juni de laatste wedstrijd van het seizoen. Een inhaal partij uit tegen de dames van Balk. Nieuwe ronde, nieuwe kansen!
Chantal Scudder, Daphne Boonstra en 4 anderen

Leuk