Nieuweschoot VR1 verliest derby

Oudehaske VR1

19 maart 2022 14:00

E.V. Maris

Zaterdag 19 maart, de weersverwachting zag er goed uit! Blauwe lucht een draaiende wind en een fel zonnetje!
VVNieuweschoot VR1 mochten thuis de dames van Oudehaske ontvangen.
Eerder dit seizoen hebben we al tegen hun gespeeld en was het een rommelige wedstrijd… zou dan nu weer zo zijn?
De voorbereiding was er vandaag één met wat aanpassingen in de planning. Maar we gingen ervoor!
En we mochten weer in onze nieuwe rode shirts spelen met de mooie bedrukking van #Travelcounsellor Alicia ten Hoeve, onze hoofdsponsor.
Spontaan nog even een foto gemaakt, zodat jullie ons nieuwe shirt ook vanuit huis kunnen zien! De officiële team foto wordt binnenkort nog gemaakt! 💪🏻
De eerste helft begonnen we met een 4-3-3 opstelling. Even aftasten wat de tegenpartij zou gaan spelen en het was even zoeken in het begin. Gelukkig hebben wij de luxe dat veel speelster op diverse plekken uit de voeten kunnen.
En er stond veel publiek langs de lijn! Altijd gezellig #supporters!
Emma stond vandaag weer op keep, en de achterhoede had wat ruimte, doordat Oudehaske met veel man achterin stond.
Anja en Hilda wisselde daardoor nog wel eens van plek, maar Nicole hield overzicht en stuurde iedereen aan. Druk erop en door naar die middenlijn!
Dat maakte ook dat we wat druk en het ‘extra vrouwtje’ af en toe miste op het midden en de voorhoede.
We knokte en de sfeer was best goed.
Er werden veel lange ballen over en weer geschoten en Daphne kreeg de kans, maar helaas stond de keepster er ook.
Ook Linda en Sanne en zelfs Anja hadden een schot gelost maar ook net naast, jammer maar goed geprobeerd!
Het liep gewoon wat rommelig met veel wisselingen van de meiden, van beide kanten.
Net voor de rust viel de 0-1 tegen, een speelster van hun schoot, en de bal werd op de wind gedragen en viel in het doel. Stom geluk voor hun, niets aan te doen.
Toen werd het spannend want Daphne kreeg wederom een kans dichtbij de goal om de gelijk maker te maken, maar ons geluk was al met rust….Vlak erna floot de scheids ook, rust!
De zon is lekker, maar ook lastig voor het zicht en iedereen was wel toe aan water! Je kunt je voorstellen dat je er een droge mond van krijgt!
De coachen pepte iedereen op om door te gaan, het was rommelig, tja, liep even anders als gepland, maar we deden het zo gek nog niet.
Wederom wat aanpassingen op posities, en gewoon opzoek naar de gelijkmaker!
Helaas liep dit in praktijk iets minder, weer veel lange ballen die her en der geschoten werden, of niet bij de juiste vrouw uit kwamen.
De 0-2 en 0-3 (een listige corner van hun viel in de goal, niet te vermijden) vielen al snel, we probeerde nog de druk op te voeren om toch een keer raak te schieten, maar het geluk was nog steeds niet aan onze kant… waar was ons geluk heen??
Wel waren er creatieve kopballen van ons, zo dacht Sylvia er 1 omlaag te koppen, en Hilda een kopbal had die terug ketste op haar eigen hoofd, het bleek achteraf bij beide meer een neus/oog bal te zijn dan een kopbal. Maar het had nut, en daar ging het om.
Ook werd het nog 0-4, jammer maar helaas. De laatste minuten hebben we nog wat druk op het midden gebracht en dat leverde nog een paar 1-2tjes op en 2 schoten op hun doel, maar de bal wilde er niet in.
Ondanks dat we gestreden hebben, leverde het ons geen punten op.
Volgende keer beter!
Een dank woordje voor de #toeschouwers! Top dat jullie er waren! En natuurlijk voor de scheids, grens en coaches, want zonder jullie geen wedstrijd!
Wil je weten hoe de komende zaterdagen eruit zien, houd onze FB pagina in de gaten! #VVNieuweschootVR1 en die van onze sponsor.