ST RKO/SSA Creil-Bant VR1 - Nieuweschoot VR1

Geschreven door Brenda

Zaterdag 30 oktober 2021

ST RKO/SSA/Creil-Bant VR1 – VV Nieuweschoot VR1

De herfst heeft het land bereikt met soms donkere wolken boven het sportcomplex in Creil.

Zou het een “spooky” wedstrijd gaan worden? Dit in een Halloween weekend.

We hebben eerder deze als tegenstanders gehad in de competitie, de laatste keer was in het seizoen

2019/2020. Thuis trokken we aan het langste eind met 3-1 en uit bleven we steken op 2-2

Wat zou het vandaag gaan worden?

De wedstrijd begonnen we met een minuut stilte.

Om 13:30 de aftrap en zoals de meeste wedstijden beginnen eerst even aftasten hoe de tegenstander speelt. Het was trouwens ook goed opletten op dit zeer drassige veld.

Het spel speelde golfde wat op en neer met voor beide teams kansen. De tegenstander probeerde het over de flanken met de snelle speelsters. Gelukkig stond onze verdediging vandaag goed en werden de kansen die zij kregen goed weggespeeld.

In de 25e minuut, Daphne was nog maar “koud” in het veld mochten we een corner nemen. Deze werd genomen door Daphne. Wat als een voorzet was bedoeld “zeilde” zo het doel in: 0-1

Na de aftrap trok de tegenstander even aan het langste eind en helaas kwam daar de 1-1 ook uit voort.

Ondertussen bleef het doorregenen en het veld werd steeds drassiger. We namen het spel deze minuten weer over van de tegenstander. We waren 31 minuten onderweg toen Sanne de bal op de slof nam en de al recht in het doel knalde van een afstand waarbij de keepster geen kans had.

Dit kunstje deed Sanne nog een keer over in de 40e minuut waardoor de stand op 1-3 kwam. Dit was ook de ruststand. Dat is lekker!!

Eerst even bijkomen en lekker opwarmen in de kleedkamer. Echter de scheidsrechter had er zin in en na 10 minuten werd er al op de deur gebonsd omdat scheids verder wilde.

We begonnen met 2 wijzigingen aan de 2e helft.

Deze helft bleek achteraf een helft te zijn met wat kansen voor beide teams maar de stand bleef 1-3

3 punten in de pocket en nu 6 wedstijden gespeeld en 6 punten.

Volgende week zaterdag 6 november mogen we thuis aantreden tegen De Walde.

Altijd leuke wedstrijden! Publiek welkom. We trappen af om 14:00 op Sportpark de Greiden.