Op een mooie nazomerdag......2e wedstrijd van het seizoen

MUNNEKEBUREN

Geschreven door Brenda

ST VWC/FC Wolvega/ Kuinre / Oldeholtpade

Vandaag mochten we naar een "oude bekende" van ons toe. Was het ooit Stichting VWC/FC Wolvega is het inmiddels nu een combi-ploeg geworden met Oldeholtpade en Kuinre erbij. De laatste keer dat we tegen elkaar speelden was in 2019/2020 en toen wonnen we met 3-5 in Kuinre.

We arriveerden mooi op tijd zodat we de tijd hadden voor een goede warming-up. Op het veld aangekomen bleek het een "hobbelveld" te zijn. Dat wordt oppassen bij ballen met een stuit erin.

Na eerst een minuut stilte konden we met de wedstrijd beginnen. Het was de tegenstander die binnen 1 minuut de bal al in het net wist te leggen. Dat is even een slikken maar goed mouwen opstropen en proberen het spel weer over te nemen. Nadat het wat heen en weer ging waren het toch de dames van VV Nieuweschoot die wisten te scoren. Het was Emma die de 1-1 op het bord zette.
Vervolgens waren het weer veel lange ballen maar er werdt ontzettend goed gecoached. Dat dat werkt bleek later toen Sanne de 1-2 scoorde.
Echter was de tegenstander niet snel van slag en scoorde al snel weer de gelijkmaker.

Nadat we een wissel hebben toegepast en Daphne in het veld kwam was het al snel een goede rush richting het doel en wist Daphne ook de 2-3 te scoren. Uiteindelijk kwam de rust in het zicht en helaas vond de tegenstander nog 1x het net en gingen we met 3-3 de kleedkamer in voor de rust.

Na een kop thee en complimenten van de coach dat we als een echt team stonden konden we monter aan de 2e helft beginnen.

De 2e helft liep totaal niet lekker en de ballen kwamen ook niet aan zoals we wilden daar wist de tegenstander wel raad mee en ze scoorden de 4-3. Ondanks dat we best kansen kregen mocht het niet zo zijn dat er een doelpunt aan onze kant viel en wist de tegenstander uit te lopen naar een 6-3 stand. DIt was tevens de einduitslag.

Erg jammer een verliespartij maar koppies omhoog en dan volgende week onze eerste thuiswedstrijd tegen Balk Vrouwen 2.
Dat is een onbekende tegenstander daar het vorige jaar zo abrubt stopte (toen zaten ze voor de 1e keer bij ons ingedeeld).

We kunnen wederom publiek gebruiken : 14:00 sportpark de Greiden