Start competitie 2021/2022

OUDEHASKE

Geschreven door Brenda

VV Oudehaske VR1 - VV Nieuweschoot VR1

Vandaag start dan eindelijk de reguliere competitie weer. Na 2 "opwarmetjes" in de vorm van een toernooi 7x7 en een bekerwedstrijd begint dan vandaag het echt werk weer met de competitie. Competitie heeft bijna 1 jaar stil gelegen. Nieuwe ronde nieuwe kansen dus!

We mochten beginnen met een uitwedstrijd tegen "onze buurtjes" uit Oudehaske. De laatste jaren vaker onze tegenstander is de competitie.
In het seizoen 2019/2020 voor het laatst hier gespeeld en met een 2-3 winst van het veld gestapt. Dat was toen een comiteam samen met FFS. Dit seizoen zijn ze geen combiteam meer.

De aftrap staat gepland voor 13:00 en wordt gespeeld op het kunstgrasveld. Wederom deze wedstrijd 3 wissels ter beschikking.
Zoals de meeste wedstrijden was het eerst weer even aftasten. We hadden wat kansjes maar de bal mocht er niet in, jammer genoeg.
Bij een doelpoging van ons raakte hun keepster geblesseerd en werdt vervvangen door een teamspeelster. Je denkt dan dat je het makkelijker krijgt maar tegendeel is waar.

Waar onze tegenstander de bal goed rondspeelde waren het bij ons allemaal lange ballen die niet uitkwamen wat onze bedoeling was. Tot aan de 20e minuut ging het gelijk op. Op een moment van weer niet aankomende ballen zetten de tegenstanders een mooie aanval op waaruit de 1-0 op het scorebord kwam. Oke nog niets te verliezen koppies weer omhoog en gaan met die bal. Hoewel we goede ideeen hadden wilde het vandaag niet. De tegenstanders namen nog meer het heft in handen en wisten erdoor te komen zodat de 2-0 op het bord verscheen. Dit was de ruststand ook.

De pauze is een ideaal moment om even de koppies bij elkaar te steken en afspraken te maken voor de 2e helft. Hoewel het lijkt dat we niets hadden in te brengen waren we echt niet slechter. Alleen er kwam geen bal op de goede plek uit.
We bleven ons best doen maar het mocht niet baten. De ruststand was ook de eindstand: 2-0

Helaas geen goed begin van de competitie maar er zijn nog 21 wedstrijden te gaan (als Corona geen roet in het eten gaat gooien)

Op naar 25 september dan mogen we wederom een uitwedstrijd spelen tegen ST VWC/FC Wolvega/Kuinre/Oldeholtpade.