We zijn weer los….1e wedstrijd seizoen 2021/2022!

Heerenveense Boys VR3

Daphne Boonstra (afstandschot)

Vrouwen beker poulefase Groep 3 026

4 september 2021 14:00

E.V. Maris

VV Nieuweschoot Vrouwen1 – VV Heerenveense boys Vrouwen 3

4 september 2021

Geschreven door Brenda

Nadat het voetbaljaar 2020/2021 abrupt ten einde kwam in oktober 2020 door alle Corona-maatregelen mochten we vandaag weer van start met een bekerwedstrijd tegen “onze buurtjes” in Heerenveen.

We spelen bijna standaard elk jaar tegen hen in de beker. Vorige jaar stond deze gepland toen de maatregelen weer van kracht werden. Seizoen daarvoor wonnen we met 1-3

Dat zegt natuurlijk helemaal niets.

We hebben dit seizoen 2 nieuwe dames mogen verwelkomen! Rianne en Nicole.

Het was een hele mooie zomerdag met temperatuur van 20 graden. Het zonnetje was best warm waardoor het wel oppassen was. Besloten werd dat er tussendoor drinkpauzes kwamen.

Vandaag een selectie met 3 wissels.

We begonnen om 14:00 met de wedstrijd.

Het was eerst even aftasten door beide teams, daar waren de dames van onze tegenstander eerder klaar mee en ze kwamen op voorsprong. Een bal werd verkeerd gespeeld en daar profiteerden de tegenstanders van. Vervolgens golfde het spel wat op en neer maar mochten we de gelijkmaker in het net schieten na een mooie voorzet van Anouk die bij Sylvia terecht kwam en deze in het net schoot.

Daarna waren we “de draad kwijt” en liep de tegenstander uit tot 1-3 en dit was ook tevens de ruststand.

In de rust ook gezegd dat het anders moet, meer coachen o.a. en verder gewoon lekker voetballen.

Het bleef tot de 15e minuut 1-3 en van daaruit liepen ze uit naar een 1-6 stand. Lange ballen en dames die heel hard konden rennen. Uiteindelijk zijn we teruggekomen naar een 3-6 stand door doelpunten van Daphne en Anouk maar het was niet genoeg om verder te bekeren.

Volgende week de start van de competitie alwaar we mogen aantreden in Oudehaske tegen het plaatselijke vrouwen 11-tal. Met goede moed de mouwen opstropen gaan we er weer een mooie pot van maken. Supporters welkom! Aftrap is om 13:00

Hopelijk kunnen we dit seizoen afmaken zonder maatregelen.