Read Swart VR1 - Nieuweschoot VR1

19 september 2020 13:30

Geschreven door: Brenda

Read Swart VR1 – VV Nieuweschoot VR1

Zaterdag 19 september 2020, op deze mooie najaarsdag mochten we naar het dorpje De Knipe, net onder de rook van Heerenveen. Deze wedstrijd kan je beschouwen als “een derby”.
Wat een contrast met vorig seizoen, toen werd de wedstrijd gespeeld op een zeer koude dinsdagavond. Die wij die avond net in een overwinning wisten weg te zetten: 0-1

In de zomerstop zijn er aardig wat speelsters overgestapt van VV Heerenveen VR2 naar Read Swart VR1. Op zich hoeft dat onze hoofden niet op “hol te brengen” daar we vorig jaar aardig ons mannetje (euh vrouwtje) stonden in de bekerwedstrijd (die we wonnen met 1-3).

We reisden deze dag af met 15 speelsters, wat 4 wissels betekende. In de rust kwam er nog 1 speelster bij. Na de warming up de mouwen omhoog en gaan met die banaan!
In het begin was het even zoeken. Na de 1e grote kans van de tegenstanders was het de beurt aan ons om de wedstrijd “open te gooien” maar de kansen die we kregen die mislukten jammer genoeg. De paal, lat of net een hand van de keepster “strooide roet in het eten” Dat is wel even schakelen op dat moment maar is helaas niet anders. Met 45 minuten op de klok vond de scheidsrechter dat we nog wel even door konden gaan, zonder dat er noemenswaardige dingen waren gebeurd. De tegenstanders wisten daar dankbaar gebruik van te maken door met een aanval door te breken en de 1-0 op het scorebord te zetten. Daarna mochten wij nog een aanvalletje opzetten maar zoals het de hele middag al ging, de bal mocht er niet in.

In de rust de koppies allemaal weer dezelfde kant op en weer los. Het was ook niet zo dat we totaal geen kans maakten.

Het begon wederom met weer aftasten. Overigens van beide kanten. Waren ook diverse aanvalletjes van beide teams. Helaas bij “even niet bij de les” wezen roken ze een kans en stoof een speelster vanaf het middenveld het veld over en kapte paar meiden uit en ronde deze kans af: 2-0
De klok stond toen op 15 minuten spelen, dus nog ruim de tijd om in ieder geval nog een goaltje mee te pikken. Of wellicht een wonder en alsnog de winst over de streep trekken??

Wat we ook probeerden de bal mocht er vanmiddag niet in: dat is de wet van Murphy (oftewel: alles wat fout kan gaan, zal fout gaan). We waren inmiddels in de 80e minuut gekomen en de stand werd nog wat verder uitgebreid naar: 3-0
Dit was tevens de eindstand van deze wedstrijd. Helaas dames we hebben hard gewerkt!!

Volgende week mogen we dan onze 1e thuiswedstrijd spelen tegen Oeverzwaluwen VR1
14:00 Sportpark De Greiden. Publiek zeer welkom!