De Walde VR1 - Nieuweschoot VR1

De Walde VR1

Anouk Stulp (schot)
Kimberly van Putten (intikker)
Linda Brink (schot)
Sanne de Boer (schot)

12 september 2020 16:20

Nieuw seizoen, nieuwe kansen……

De Walde VR1 – VV Nieuweschoot VR1

We mogen weer!!

Vorig seizoen stopte heel abrupt met het Corona gebeuren. Onze laatste wedstrijd op 7-3-2020 was tegen VV Oldeholtpade VR1 die nipt verloren ging met 1-2. Dat bracht ons in de eindstand op de 4e plek. Jammer genoeg kon onze doelstelling dus niet bereikt worden. We zijn dan ook erg content met de beslissing dat de staf (Jappie ten Hoeve en Menno van der Vaart) dit seizoen doorgaat om deze doelstelling wel te bereiken.

In de zomerstop lekker doorgetraind met het oog gericht op de 1e bekerwedstrijd tegen                           VV Heerenveense Boys VR3 op 5-9-2020. Helaas kwam de dag ervoor het bericht dat ze niet genoeg hadden en de wedstrijd is verplaatst naar 17-10-2020. Eva heeft ervoor gezorgd dat we een oefenwedstrijd konden spelen in en tegen Rouveen VR1 (4e klasse). Die wedstrijd ging helaas verloren met 0-8. Wel weer even een wedstrijd in de benen, altijd goed.

Deze competitie kent dit seizoen een aantal (nieuwe) onbekende teams (Makkum, Mulier, SC Joure, Balk VR2 en HJSC). Vandaag wel een “oude bekende” De Walde. We hebben tot nu alles gewonnen:

2017/2018: 13-2 en 2-4

2019/2020: 6-0 en uit niet gespeeld

Dat zegt natuurlijk niet alles want ook zij kunnen “gegroeid” zijn. Op naar Gaasterland waar het kleine plaatsje Oudega ligt (1 van de 3 in Friesland). Mooi complex, alleen helaas maar met 1 speelveld waardoor we pas om 16:20 aan konden treden tegen deze tegenstander.

De Walde had de aftrap en deze name we meteen over waaruit al 1 kans ontstond maar helaas, die ging net naast. Het werd daarna wat rommeliger met van hun kant best veel balbezit. Daar moet bij gezegd worden dat zij soms dachten dat we een rugbywedstrijd aan het spelen waren. Met andere woorden veel duw- en trekwerk en her en der proberen iemand te tackelen. We lieten ons niet “van de wijs brengen” en we gingen door met proberen de ruimte te vinden. Na ongeveer 30 minuten kwam er een voorzet vanuit de achter linie van Anja die terecht kwam bij Daphne. Die haalde uit maar de bal kreeg een stuitertje mee waardoor de keepster het nakijken had: 0-1

Daarna viel vrij vlot de 0-2 (Anouk) en de 0-3 (Daphne). Dit was tevens meteen de ruststand.

Ons welverdiende kopje thee werd op het veld geserveerd maar het was aangenaam vertoeven in het zonnetje!

De tegenstanders wisselden de keepster die geblesseerd was geraakt. Wij hielden ons team intact zoals 1e helft was geëindigd.

We gingen door waar we de 1e helft mee waren geëindigd: kansen creëren. De keepster hield de eerste ballen uit haar doel maar “brak” op een gegeven moment met een aanval waaruit Anouk wist te scoren. Daarna ging het even snel en werd het 0-5. Die bal viel met een gelukje voor de voeten van Kimberly die deze op haar naam krijgt. Daarna kregen zij wat kansen en daar viel uiteindelijk ook de tegentreffer uit: 1-5. Zij kregen het idee dat er wellicht wat “te halen” viel maar Linda bracht ze snel van dat idee af door de 1-6 te scoren en vlot daarna de 1-7 door Sanne. Met nog 20 minuten te spelen was de winst binnen, dat was nu wel zeker! Zij kregen nog paar kansen maar Emma hield haar doel schoon.

Echter vonden we 1-7 nog niet genoeg en 10 minuten voor het einde bracht Anouk de stand op 1-8 en nadat Daphne voor de 1-9 had gezorgd was er nog 5 minuten te spelen toen een speelster van De Walde geblesseerd raakte en de scheids besloot maar af te fluiten.

Dames, een prima en heerlijke wedstrijd gespeeld!

Volgende week uit naar onze buurtjes van Read Swart VR1 om 13:30 in De Knipe.