Tevredenheid over ontwikkelingen tijdens ALV

30 januari 2018 10:30

v.v. Nieuweschoot

Om 21.15 uur sloot voorzitter Marco Idzenga de Algemene Ledenvergadering. De jonge bestuurder nodigde de aanwezigen uit om onder het genot van een drankje aan de bar verder door te praten over alle positieve ontwikkelingen binnen de voetbalvereniging. Want ondanks dat de vergadering slechts 75 minuten duurde, was er veel nieuws. Nieuws waar iedereen blij van werd. Want één ding werd tijdens de ALV wel duidelijk: Het fundament staat. Het bouwen wordt doorgezet en de eerste resultaten laten zien dat de ingezette koers de juiste is.

Tevredenheid over ontwikkelingen
Tijdens de opening reflecteerde de voorzitter nog even naar het moment dat hij en zijn medebestuurders instapten, maar schakelde vlot over naar het hier en nu. Het stabiele ledenaantal, de opwaardering van de kantine, de effectieve samenwerking met buurtverenigingen en het akkoord van de gemeente Heerenveen op bijdrage aan de noodzakelijke werkzaamheden en de verduurzaming van de kleedaccommodatie, stemt het bestuur zeer tevreden. En maakt dat de vereniging in alle facetten door kan bouwen richting de toekomst. En voor komend seizoen is de staf rond de selectie elftallen bij de senioren ook al ingevuld, dus dat zorgt ook voor rust en duidelijkheid op de korte termijn.

Financieel gezond
In financieel opzicht ziet het er bij v.v. Nieuweschoot rooskleurig uit. Er is volledige grip op de financiën en Paul van der Meulen maakte helder en duidelijk welke noodzaak er was om te komen met een herziene begroting. En de penningmeester voegde er direct aan toe dat diverse initiatieven bijgedragen hebben aan de huidige, financieel gezonde situatie. Zo lukt het de commerciële commissie goed om nieuwe sponsoren aan de vereniging te binden, zijn een aantal succesvolle acties (waaronder Koek- en Grote Clubactie) nog niet meegerekend en verloopt de contributie-inning nagenoeg probleemloos.

Het verenigingsplan
Vicevoorzitter Jochem Sloothaak presenteerde daarna op het verenigingsplan. Aan de hand van onderstaande 5 speerpunten leidde hij op bevlogen wijze de ALV door het plan en liet zien waar de komende jaren “keihard”, maar bovenal met elkaar, aan gewerkt gaat worden.

1. Wij zijn financieel gezond
  2. Wij hebben meer (voetballende) leden
  3. Wij stimuleren en respecteren leden en vrijwilligers
  4. Wij zijn Nieuweschoot
  5. Bestuur en commissoriale functies zijn bezet

Voetbalhandboek Jeugdopleiding
Treffend was de conclusie van Hans van Putten na de presentatie van het splinternieuwe Voetbalhandboek voor de Jeugdopleiding van v.v. Nieuweschoot: “Iedere jeugdspeler is een topper op zijn of haar eigen niveau. En op die wijze kunnen we onze jeugdleden binnen de vereniging een voetbalopleiding op maat aanbieden”. Jenno Kootstra liet de ALV zien wat in het voetbalhandboek beschreven is en wat er vanaf seizoen 2018 – 2019 gaat gebeuren. Zo zijn niet alleen de opleidingsdoelen per leeftijdscategorie beschreven, maar ook de visie op ontwikkelen van kinderen en teams en de rollen die trainers binnen de voetbalopleiding aan kunnen nemen. De huidige hoofdtrainer van v.v. Nieuweschoot erkende als eerste dat de ambities hoog liggen, maar met de praktische en voetbalinhoudelijke ondersteuning vanuit SV de Foresters en AZ Alkmaar staan we aan de vooravond van hele mooie jaren. Het bewijs is al 1x in de 4 weken zichtbaar bij de allerjongsten (Kabouters). Een initiatief waar juist vanuit het Noord-Hollandse met belangstelling naar gekeken wordt.

Sterk bestuur
En ook op bestuurlijk niveau zit het goed. Alicia ten Hoeve vervult ook de komende jaren de functie van secretaris en Mark van der Meulen, drijvende kracht achter de commerciële commissie, werd door de ALV als Algemeen Lid binnen het bestuur beëdigd. Daartegenover werd afscheid genomen van Daniël de Vries als bestuurslid. Maar desondanks blijft Daniël voor v.v. Nieuweschoot behouden als teamleider van de JO15-1. En tevens blijft hij achter de schermen achter sponsoren en nieuwe partners aan “draven”.

Rondvraag
En tijdens de rondvraag borrelden nog meer initiatieven op. Zo werd het verzoek van Joke Lukkes omarmd om in kalenderjaar 2018 voor de vrijwilligers een moment te kiezen om hen extra in het zonnetje te zetten. En kreeg Peter Idzenga de toezegging vanuit Daniël de Vries dat de winnaars van de Grote Clubactie op korte termijn eveneens in het zonnetje gezet gaan worden. Kreeg Erwin Idzenga veel bijval om op zoek te gaan naar een permanente AED op Sportpark de Greiden. En vroegen Jan Kootstra en Hans van Putten zich af of de frequentie van het succesvolle Kaboutervoetbal verhoogd kon worden naar 1x in de twee weken.

ALV Nieuw bestuur Sportpark de Greiden nieuw elan